0 (312) 236 01 02 | 0 532 243 86 26 | FAX : 0 (312) 236 21 43

info@drselcukaksoy.com

BURUN RAHATSIZLIKLARI

ALERJİK NEZLE

Alerjik nezle; Alerjiye sebep olan maddelerin (alerjen) burun mukozasına temas etmesi sonucu görülen; burun ve gözlerde kaşıntı, hapşırma, burun akıntısı, boğaz kaşıntısı gibi şikâyetlere sebep olan bir hastalıktır.

BURUN TIKANIKLIĞI

Burun tıkanıklığının birçok sebebi vardır. Genellikle burun içerisinde bulunan bazı yapıların eğrilmesi ya da büyümesi nedeniyle, soluk havasının geçtiği kanalların daralması sonucunda oluşmakla birlikte Farklı şekilde burun tıkanıklığı yapan bu durumlar arasında alerjik nezle ve sinüzit gibi hastalıklar ile bazen polip adı verilen doku oluşumlarının burun boşluğuna sarkmaları da etken olabilir.

SİNÜZİT TEDAVİSİ

Sinüzit rahatsızlığı; hayat kalitesini gözle görülür ölçüde etkileyen bir hastalıktır. Bu hastalığa bakteriler ya da virüsler sebep olabilmektedir.

Sinüzitin başlıca belirtileri burun tıkanıklığı, sarı – yeşil renkli veya kanlı burun akıntısı, yanaklarda ve göz çevresinde ağrı, öne eğilmekle artan yüz ağrısı, kafada basınç hissi, kötü ağız kokusu ve bazen de kuru öksürük, hafif ateş ve geniz akıntısına bağlı mide bulantısı iştahsızlık olarak gösterilebilir.

ESTETİK ve AMELİYAT

Burun estetiği operasyonları burunda oluşan anatomik deformosyon veya sonradan meydana gelen kaza, düşme, darp gibi travmalar sonucunda oluşan burun eğriliklerini düzeltmek için yapılan operasyonlara denir. Ülkemizde burun deformasyonu rahatsızlığına çok sık karşılaşılmaktadır. Burun estetiği ameliyatı (Rinoplasti) günümüzde en sık yapılan ve olumlu sonuçları son derece yüz güldürücü olan kozmetik ameliyatlardan birisidir.