0 (312) 236 01 02 | 0 532 243 86 26 | FAX : 0 (312) 236 21 43

info@drselcukaksoy.com

BURUN TIKANIKLIĞI

Burun tıkanıklığının birçok sebebi vardır. Genellikle burun içerisinde bulunan bazı yapıların eğrilmesi ya da büyümesi nedeniyle, soluk havasının geçtiği kanalların daralması sonucunda oluşmakla birlikte Farklı şekilde burun tıkanıklığı yapan bu durumlar arasında alerjik nezle ve sinüzit gibi hastalıklar ile bazen polip adı verilen doku oluşumlarının burun boşluğuna sarkmaları da etken olabilir. Öte yandan hormonal durumlar, iklim koşulları, sistemik hastalıklar, beslenme tipi, çeşitli ilaçlar ve spreylerin kullanımlarının da hastanın burun tıkanıklığına sebep olabileceği göz önünde tutulmalıdır.

Bazı burun tıkanıklıkları ameliyat gerektirebilirken bazıları ilaçlarla tedavi edilebilir. Burada önemli olan doğru teşhis ve doğru tedavi planıdır.

Burundaki tıkanıklıklar, ağız solunumu yapılmasına bağlı sık boğaz enfeksiyonları, boğazda kurumaya bağlı şikayetler, uyku bozuklukları, horlama ve uyku apnesi gibi problemlere neden olarak ta yaşam kalitesini önemli ölçüde bozmaktadır.

Burun Tıkanıklıklarının Tıbbi Tedavisi

Burun tıkanıklığına yol açan hastalıkların bir kısmı çeşitli ilaçlarla tedavi edilebilmektedir. Muayene veya radyolojik olarak enfeksiyon saptanan hastalarda öncelikle bu enfeksiyonun uygun ilaçlarla tedavi edilmeye çalışılması gerekir. Ancak ilaç tedavisi ile düzelmeyen, ileri derecede burun tıkanıklığı olan hastalarda çözüm yolu bir burun ameliyatı olabilir. Burun tıkanıklığı ameliyatında amaç hastaya fazla sıkıntı yaşatmadan, burun işleyişini koruyarak, en etkin ve kalıcı sonuç veren operasyonu gerçekleştirmektir.